My first week in the US! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Manon Heijkamp - WaarBenJij.nu My first week in the US! - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Manon Heijkamp - WaarBenJij.nu

My first week in the US!

Door: Manon Heijkamp

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Beverly

Hi y’all! I’ve arrived in the United States of Americaaaa! Het heeft even geduurd voor ik tijd had om even rustig te gaan zitten, maar het is nu 06:45 en ik ben al wakker, dus kan ik even opschrijven wat er allemaal is gebeurd! Ik ben pas een week in Amerika, maar er is al zoveel gebeurd, en ik heb al zoveel geleerd! (Ik zet ook wat foto's online)

Mijn hele avontuur begon op Schiphol. ’s Ochtends heeeel vroeg stonden mijn lieve papa en mama, broertje, oom, tante, nichtje en vriendinnetjes al klaar om me uit te komen zwaaien. Met een extreem grote koffer, een overvolle trolley en uitpuilende rugzak moest ik toch echt afscheid van iedereen nemen.. Ik heb meer gehuild dan in de rest van het afgelopen jaar.. Dan ineens is het moment waar je een jaar op hebt gewacht daar, en kun je niet meer terug. Gelukkig vloog ik samen met een leuke reisbuddy, ook uit Nederland! Na een vlucht van ongeveer 8 uur waren we er: Welcome to the USA! Welcome “home”! De dagen die daarop volgden zaten vol, heel vol. Elke dag vanaf 08:00 luisteren naar heeel veel informatie over babies, peuters, kleuters, kinderen, veiligheid, EHBO, werken als au pair, reizen, de Amerikaanse cultuur en nog veeeeel meer. Onwijs interessant, maar wel vermoeiend! Maar niet alleen de dagen waren vol, er waren 226 au pairs van over de hele wereld in het hotel voor dezelfde training! (Denk je even in: 226 meiden die allemaal tegelijk moeten eten, slapen, vervoerd moeten worden etc.) Dinsdagavond zijn we met bijna alle au pairs naar New York City gegaan. We reden met 3 touringcars met gidsen door de stad, onwijs gezellig! Letterlijk en figuurlijk hoogtepunt was Top of the Rock, waar we een prachtig uitzicht hadden over heel New York, inclusief een ondergaande zon! Toen het donker was zijn we nog Times Square opgelopen, wauw, die plek blijft toch magisch, ook de derde keer! De rest van de dagen kregen we weer training en donderdagmiddag was het tijd om naar de host families te vertrekken. Iedereen was helemaal in de zenuwen omdat het toch best wel spannend is om iemand voor het eerst te ontmoeten en daar meteen voor een jaar bij in te trekken. Maar gelukkig had ik een voordeel. Een paar weken geleden was mijn hostmom met de kinderen waar ik voor ga zorgen op vakantie in Nederland, en heb ik ze ontmoet. Ze zijn bij ons thuis komen eten, en dat was heel gezellig, dus ik maakte me eigenlijk geen zorgen over hoe de familie zou zijn.

Ik moest van Stamford, Connecticut met de trein naar Boston. Ik dacht dat ik de enige was die die trein moest nemen, maar gelukkig waren er nog een stuk of 30 au pairs die dezelfde kant op moesten. De treinrit was ontzettend relaxt, stoelen die net als in een vliegtuig naar achteren kunnen, maar hier heb je 10 keer meer beenruimte. Plus free wifi en stopcontacten! Na 3,5 uur prachtig uitzicht met een ondergaande zon kwam ik aan op het station waar mijn hostmom, Leonie, me kwam ophalen. In de auto hebben we lekker gekletst, en toen we thuiskwamen kwam ook mijn hostdad, CJ, thuis. Ik was zo kapot van al de Orientation in NY dat ik vrij snel ben gaan slapen. De volgende dag heeft Leonie me heel veel uitgelegd en zijn we met de kinderen (Payt & Chloe) een rondje door Beverly gaan rijden. Ik mocht meteen achter het stuur kruipen, maar dat ging eigenlijk best oke! Wat hier heel anders is zijn de stopborden ipv. Haaientanden. Ook hebben we hier geen rotondes/botondes/andere onzin, en mag je soms gewoon rechtsaf slaan als het stoplicht op rood staat, chill! Die middag hebben we lekker met z’n viertjes geluncht bij de Cheesecake Factory en zijn we naar de bios geweest. ’s Avonds heeft CJ gekookt (hij kookt onwijs lekker): aardappeltjes uit de oven, maiskolven, een steak zo groot als mijn 2 vuisten (no joke). Toen dacht ik: Jep, I’m in ‘muricaaaaa! Zaterdag zijn we met de hele familie en vrienden van mijn hostparents naar een strandje op een soort eiland gegaan, om daar te komen moesten we met de boot van een vriend over de oceaan, een achtbaan was er niks bij! Iedereen was doorweekt maar het was heel gaaf! Uiteraard ging er een grill mee en op het strand heeft CJ heerlijke hotdogs en burgers gemaakt.

Zondag had ik mijn eerste cluster meeting! Een cluster meeting is een maandelijkse meeting met alle au pairs die bij je in de buurt wonen. Ik werd heel lief ontvangen, en we hebben met alle meiden op het strand gezeten en french toast gegeten. De meiden uit mijn cluster zijn echt heel aardig en we hebben super veel lol gehad! ’s Middags heb ik op Chloe en Payt gepast en ze naar een sleepover gebracht, dus lekker een avondje vrij! De tv hier heeft 990 zenders + hbo en alle films die ooit gemaakt zijn, + netflix! Het duurt een half uur voordat ik gekozen heb wat ik wil kijken, maar beter zo dan niks te doen ☺

Gisteren was mijn eerste echte werkdag, ik moest van 10 tot 6 op de kids passen! Gelukkig ging het best wel goed, hier en daar een time out en een grote mond, maar we hebben wel een leuke dag gehad!

Ik heb het echt naar mijn zin hier. Natuurlijk heb ik wel heimwee en mis is mijn familie en lieve vriendinnetjes, maar ik heb onwijs veel afleiding en gelukkig is de omgeving hier prachtig. Elke keer als ik ergens heen rijd kijk ik mijn ogen uit naar de oude koloniale huizen. New England is amazing! Zaterdag en Zondag ga ik afspreken met meiden in Boston, super leuk! Ik moet me nu heeeel snel gaan aankleden, want vandaag ga ik de hele dag met Payt op pad, stoere jongensdingen doen! Ik zal snel weer iets laten weten als ik tijd heb!

Love,
Manon!

Oh ja, als je het leuk vindt om een melding te krijgen als ik een nieuw reisverslag heb geschreven, stuur me dan even een berichtje met je emailadres, dan zet ik je op een mailinglist en dan ben je als eerste op de hoogte van mijn avonturen (wie wil dat nou niet?)!

Oke laatste ding: Als je met me wil skypen, let me know! Vind ik leuk! Ik heb ook een nieuw Amerikaans telefoonnummer, als je die nog niet hebt, stuur even een berichtje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 3650

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 September 2016

Au Pair in America 2015/2016

Landen bezocht: