3 months in the US! Wait, what? (Dutch & English) - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Manon Heijkamp - WaarBenJij.nu 3 months in the US! Wait, what? (Dutch & English) - Reisverslag uit Beverly, Verenigde Staten van Manon Heijkamp - WaarBenJij.nu

3 months in the US! Wait, what? (Dutch & English)

Door: Manon Heijkamp

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 November 2015 | Verenigde Staten, Beverly

Ja hoooor daar ben ik weer! Ik ben al bijna 3 maanden in Amerika.. whaaaat? Kan iemand even op het pauzeknopje drukken alstublieft? Dit gaat ff te snel! Time flies when you’re having fun! Een kleine samenvatting van de afgelopen maand:

Mijn familie is op bezoek geweest! Yeeeeey! Het was zo fijn om elkaar weer te zien, toen ze aan kwamen rijden was het net alsof ik ze 2 dagen geleden nog heb gezien. Van mijn host family heb ik extra vrije tijd gekregen om tijd door te kunnen brengen met mijn ouders, super lief! We zijn met z’n vieren een weekend naar de bergen geweest om optimaal van de Indian Summer te genieten. De herst is hier zo ongelofelijk mooi, het lijkt of bomen in brand staan, zo fel rood en oranje zijn de bladeren. We hebben op onze Nikes Mount Monadnock beklommen, iedereen liep daar op wandelschoenen met afritsbroeken en bergbeklim-materiaal, maar nee hoor, wij kunnen dat prima op sneakers. Het was pittig, maar WOW wat een uitzicht! Als je hier in de buurt bent is het zeker een aanrader! Daarna doorgereden naar Vermont, naar de Ben & Jerry’s fabriek! Yummm! Tweede weekend zijn we uiteraard gaan shoppen en naar Boston geweest. Het was wel moeilijk om wéér afscheid te nemen, want deze keer weten we niet wanneer we elkaar weer zien! Maar mijn gevoel zegt dat we elkaar hier nog wel een keertje gaan treffen.. ;) Gelukkig hebben mijn ouders nu ook gezien dat ik hier op mijn plek zit en dat er goed voor me gezorgd wordt!

Halloween was onwijs cool! Mijn kostuum hing al ruim een maand voor de bewuste dag klaar en ik had mijn make-up al lang uitgeprobeerd. Het was de eerste Amerikaanse feestdag die ik zou gaan meemaken, dus dat moest ik natuurlijk wel goed voorbereiden, klein autistisch trekje van me. Ik had een Dia de los Muertos-kostuum en de helft van mijn gezicht als sugar skull opgemaakt (check foto’s hieronder). Ik was van tevoren onwijs nieuwsgierig naar hoe Halloween hier is. Beverly ligt naast Salem, wat wordt gezien als Halloween-capitol of the world. Mensen komen vanuit alle hoeken van de wereld hierheen om Halloween te vieren. Ik ben eerst met mijn host family en hun vrienden gaan trick-or-treat’en, dat was onwijs leuk! Echt precies zoals in films, kinderen lopen met zakken vol snoep in hun Elsa-, Superman- of Minionkostuum door de straten. ’s Avonds ben ik met een paar andere au pairs naar een houseparty in Salem gegaan, inclusief beerpong en red cups! Typisch..!

Over typisch gesproken, soms voelt het echt alsof ik in een film zit. Ik ben laatst gaan rollerskaten, in zo’n grote hal met overal videogames, een discolamp en hele foute muziek! Er rijden hier overal grote gele schoolbussen, ik ben vaste klant bij Dunkin’ Donuts, Hollister en Target, en morgen ga ik naar een American Football game in het Harvard Stadium. Zó te gek. Hoe ga ik in godsnaam ooit weer wennen aan Nederland? Wat is daar ook alweer te doen..?

Oh ja, muziek. Dat is het enige dat ik wel mis. Studiosessies, vocal group en bandlessen op school gaven me altijd onwijs veel energie, en nu ik die lessen niet meer heb realiseer ik het me pas hoe uniek het is om je grootste passie met je vrienden te kunnen delen. Op het podium staan en studioklussen doen vind ik echt te gek, dus dat is wel weer een soort goede motivatie om mijn studie af te maken als ik weer naar Nederland ga. Gelukkig zijn hier wel veel jamsessies, ik wil binnenkort lessen gaan volgen op een music college, ik heb hier een keyboard gekocht, en ik ben weer begonnen met het schrijven van eigen nummers! Wie had dat gedacht? Wie mij een beetje kent weet dat ik nooit zelf schreef en daar ook echt geen behoefte aan had. Nu het niet meer moet van school en ik het even heb kunnen loslaten, is het vanzelf bij me teruggekomen, en vind ik het lekker om na een werkdag achter m’n piano te kruipen en nieuwe dingetjes te maken. Ik heb leuke plannen voor als ik weer terug ben in Nederland, dus vergeet niet mijn pagina te liken om op de hoogte te blijven: www.facebook.com/manonheijkampmusic :D #spam

Next up: Thanksgiving en Christmas! Ik ga half December een weekendje naar New York, volgens mij is het echt magisch om rond kerst daar rond te lopen, ik kan niet wachten! In het voorjaar wil ik heel graag in m’n eentje een reis maken naar Austin en Houston (Texas), New Orleans (Louisiana), Memphis en Nashville (Tennessee)! Paardrijden op een ranch in combinatie met te gekke muziek-steden.. En ik wil nog een weekend naar Chicago.. En leren surfen op Hawaii.. En de Northern Lights zien in Alaska.. Mijn bucketlist is langer dan de Brooklyn Bridge, maar groot dromen heeft nog nooit iemand kwaad gedaan, denk ik. Ik weet in elk geval dat ik nog lang niet klaar ben met Amerika.

Ik ga binnenkort een verhaaltje schrijven over het leven in Amerika (dat is soms echt cray cray), mijn leven als au pair en hoe een dag er voor mij uit ziet. Is misschien wel interessant. Of niet, kijk maar joh.

Hugs and kisses,
X’s and O’s
(dit zeggen Chloe en ik altijd tegen elkaar)

Manon <3
_________________________________________________________________

Yeeeeey here I am again! I’ve been in the US for almost 3 months now.. wait, what? Can anybody press Pause please? This goes way too fast! Time flies when you’re having fun! Here’s what I did the past few weeks:

My family came over, all the way from Holland! Woohoooo! It was so amazing to see each other again, when they pulled up the driveway, it felt like I had seen them 2 days ago. My host family gave me some extra time off so I could be with my family, so sweet! The first weekend, we went to the mountains, to enjoy the beautiful Indian Summer. Fall in New England is so incredibly beautiful, it looks like trees are on fire, because the leafs are so bright red and orange. We climbed up to the top of Mount Monadnock in New Hampshire, everyone else was wearing appropriate shoes, clothes and mountain climbing-tools, but of course we thought it would be a good idea to go up on our Nikes. Sure. It was pretty tough, but the view was so amazing! Definitely a highlight. After that, we drove to my host family’s ski house in Vermont, where we hung out with my host family. At the end of the day we went to the Ben & Jerry’s factory. 1 word: Yummmm. The second weekend we had dinner all together, it was so nice to see my two families having fun together! Of course we had to do a lot of shopping, and we went to Boston. It was very hard to say goodbye again, this time we don’t know when we’ll see each other again.. But something tells me this is not the last time they came over.. ;) At least my parents know I’m having a great time here and that my host family is amazing.

Halloween was awesome! I had bought my costume and tried my make-up a month before the big day. It was my first American holiday, so I wanted to be prepared. I admit, I’m a little weird sometimes. I had a Day of the Dead-costume and I painted half of my face like a sugar skull (see photos below). Beverly is right next to Salem, which is the Halloween capitol of the world. People come from all over the globe all the way to Salem to celebrate Halloween. I went trick-or-treating with my host kids, that was so much fun! Kids run around the street in their Elsa-, Superman-, or Minion costume, with bags full of candy, just like in the movies. After that, I walked around in Salem with some other au pairs, and went to a house party! Of course with beerpong and red cups, so typical American…

Speaking of typical American, sometimes I feel like I’m in a movie. Last week I went rollesrskating, in this big hall with arcade games, a disco ball and bad, really bad music. But we had so much fun! There’s big yellow school busses everywhere, I am a ‘frequent buyer’ at Dunkin’ Donuts, Hollister and Target, and tomorrow I’m going to an American Football game at the Harvard stadium. So cool! How am I ever gonna get settled in in Holland again? What’s there to do again?

Oh right, music. That’s the only thing I miss. Studio sessions, vocal group and band classes always gave me so much energy, and now that that’s out of my reach, I realize how unique it is to share your passion with your friends. Being on stage and in the studio is what I love most, so it’s kind of a good motivation to go back to my school when I go back to Holland (but please, I don’t wanna think about that now. Let’s wait at least 8 more months.). Luckily there’s a lot of jam sessions in the area, I want to start taking classes at a music college, I bought a keyboard and I started writing my own songs again! What a surprise! Everyone who kinda knows me, knows that I never wrote myself, and didn’t really feel the need to. Now that I don’t have to, there’s no pressure, so I let it go and it came back to me! I have some nice plans for when I’m back in Holland, so make sure you like my Facebook page to see what’s going on: www.facebook.com/manonheijkampmusic :D #spam


Next up: Thanksgiving and Christmas! I’m planning to go to New York in December, I think it would be so magical to walk around there in the holiday season, I can’t wait! In spring, I would love to make a trip to Austin and Houston (Texas), New Orleans (Louisiana), Memphis and Nashville (Tennessee). I can see myself riding a horse and shooting a gun on a ranch and walking around these awesome music cities! I also want to go to Chicago.. And learn how to surf on Hawaii.. and see the Northern Lights in Alaska.. My bucket list is longer than the Brooklyn Bridge, but dreaming big never harmed anyone, right? All I know is that I’m not done with America yet.

Soon I’ll write something about living as an au pair, living in America (which can be totally cray cray sometimes) and what my average day looks like. Kinda interesting. Or not. Whatever.

Hugs and kisses,
X’s and O’s
(This is what Chloe and I always say to each other)

Manon <3


  • 13 November 2015 - 23:21

    Cruncle:

    Ok Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1271
Totaal aantal bezoekers 3645

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2015 - 17 September 2016

Au Pair in America 2015/2016

Landen bezocht: